آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

بامیه گیاه سبز خوردنی است که مواد مغذی فراوانی در خود دارد. عموماً بامیه را در کشورهای همسایه ایران با عنوان اکرا می‌شناسند. بامیه به صورت رایج در کشورهای جنوب آسیا و همچنین افریقا کشت و برداشت می‌شود. زادگاه اصلی این گیاه در کشور هندوستان است و در بیشتر غذاهای آن منطقه وجود دارد. این گیاه به صورت چاشنی در اکثر غذاهای هندی دیده می‌شود. مقدار مصرف بامیه در کشورهای مختلف آسیای شرقی به صورت ادویه در کنار غذاهایی همانند سوشی و تمپورا خورده می‌شود. امروزخواص بامیه را با هم مرور می کنیم.

خواص بامیه

 

خواص بامیه با وجود فیبر

مصرف فیبر به صورت خوراکی یکی از ساده‌ترین نکاتی است که باید در طول روز و رژیم‌های غذایی خود مراعات کنید. فیبر کافی بروز مشکلات زیادی همانند یبوست را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر مشخص شده است که مصرف کردن فیبر به دو شکل محلول و غیر محلول قادر است مقدار کلسترول خون را نیز کاهش دهد.

خوشبختانه بامیه به عنوان یک خوراکی و سبزی دارای مقدار فراوان فیبر در خود است. لذا خواص بامیه به شما در رسیدن به سیستم گوارشی سالم و بدون مشکل کمک می‌کند. همان‌طور که مطالعه کردید، وجود فیبر در بامیه، خواص بامیه به عنوان یک کاهش دهنده کلسترول را نیز پررنگ کرده است.

 بامیه و نقش آن در دفع سموم

بدن انسان یکی از حساس‌ترین دستگاه‌های گوارشی را در میان موجودات دارد. علاوه بر سیستم گوارشی، اندام‌های حساسی همانند کبد و کلیه‌ها نیز بر اساس عملکرد سیستم گوارشی عمل می‌کنند. لذا اگر سیستم گوارشی شما دچار مشکل شود، کبد و کلیه شما اولین عوارض جانبی را بروز خواهند داد. این روند به صورت معکوس هم وجود دارد.

کلیه‌ها وظیفه دفع سموم از بدن را داند. جمع شدن سموم در کلیه‌ها به هر دلیلی موجب بروز مشکلات بزرگی می‌شود. کمک به دفع سموم در کلیه‌ها تنها با خوردن مواد غذایی محقق می‌شود. یکی از خواص بامیه در این است که می‌تواند کلیه‌های شما را از وجود عوامل بیماری‌زا پاک کند.

خواص بامیه در تقویت مغز

مغز را می‌توان فرمانروای کل بدن دانست. بدن شما با استفاده از دستوراتی که مغز صادر می‌کند، کار کرده و شما به فعالیت‌های روزانه بر اساس فعالیت مغز رسیدگی می‌کنید. برای اینکه کارهای روزانه خود را با کیفیت بهتری انجام دهید، نیاز به مغز کارآمدتری دارید.

برای رسیدن به کارآمدی مغز، مصرف کردن مواد غذایی مؤثر در سلامتی مغز بسیار مهم و حیاتی است. مصرف کردن مواد مغذی همانند ویتامین‌ها، انواع مواد معدنی و همچنین ترکیبات پیچیده زیستی همگی بخشی از روند تقویت مغز می‌تواند باشد.

بامیه و کاهش وزن

این روزها همه می‌خواهند که وزن خود را کاهش دهند و برای این کار دست به هر کاری می‌زنند. شاید باورتان نشود اما مصرف کردن برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. اگر از مواد غذایی استفاده کنید که سوخت و ساز بدن شما را نسبت به قبل افزایش دهد، با مصرف کردن کالری کمتر، کالری بیشتری خواهید سوزاند. به این ترتیب لاغر می‌شوید.

اگر می‌خواهید غذا بخورید و لاغر شوید، باید به خواص بامیه بیش از همیشه اهمیت دهید. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده روی بامیه مشاهده شده است که مصرف کردن بامیه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بدن شما با دریافت کالری مشابه قبل، لاغر می‌شود.

 

  • ۹۸/۱۲/۲۹
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی