آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

آناناس را می‌توان به عنوان دارنده بیشترین سهم از مصرف میوه‌های گرمسیری در جهان دانست. آناناس را معمولاً به صورت خام می‌توان خورد ولی اغلب مردم ترجیح می‌دهند آب آناناس یا کمپوت آن را میل کنند. مسلماً خوردن آناناس تازه دارای خواص بسیار بهتری نسبت به کمپوت شده آن است. گرفتن پوست میوه برای برخی از افراد و مصرف‌کنندگان کار سختی است که در نهایت منجر به مصرف آماده یا کمپوتی آن می‌شود. میوه آناناس ممکن است کمی شور به نظر برسد.

آناناس یکی از میوه‌های مهم در افزایش سلامتی بدن و کمک به بهبود سیستم ایمنی آن است تا شما در برابر حملات ویروس‌های مختلف که باعث بیماری می‌شوند در امان باشید. به غیر از این مورد، آناناس در کاهش وزن و ادامه رژیم نیز می‌تواند همراه خوبی باشد. سرفه‌های مزمن از دیگر مواردی است که آناناس با تحریک عضلات ریه و مجاری تنفسی از شدت آن می‌کاهد.

آناناس دارای مزایای سلامتی زیادی است که موجب می‌شود بیشتر پزشکان به عنوان مکمل دارویی از آن استفاده کنند. آناناس منبع سرشار از بروملین ماده‌ای که جلوگیری کننده از سرطان، کاهش‌دهنده التهاب اندام‌ها و کمک کننده به هضم است. کافی است که آناناس را به همراه غذا میل کنید تا نیازی به هیچ شربت معده و قرص دیگر برای هضم آسان‌تر نداشته باشید. در ادامه به خواص آناناس اشاره خواهیم کرد.

خواص آناناس

 

خواص آناناس در رفع جوش صورت

برای اینکه بتوانید از دست جوش های صورت خود خلاص شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خواص آناناس استفاده کنید. این میوه استوایی دارای مقدار زیادی ویتامین ث و همچنین ویتامین ای است. این دو عامل همانند دو آنتی اکسیدان قوی پوست شما را در برابر بروز و همچنین افزایش جوش های صورت جلوگیری می‌کنید.

علاوه بر دو مورد گفته شده از ویتامین‌ها، بروملین ترکیبی است که به خواص آناناس در رفع جوش های پوستی و همچنین بهبود جای جوش روی صورت کمک زیادی می‌کند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از خواص آناناس به عنوان بهبود دهنده جوش صورت و همچنین بهبود دهنده جای جوش استفاده کنید.

 

منبع مناسب کربوهیدرات

آناناس دارای سه نوع کربوهیدرات در خود است که عبارتنداز از گلوکز، فروکتوز و ساکاروز. وجود کربوهیدرات کافی در بدن لازم و ضروری است و باعث چاق کنندگی در شما نمی‌شود. از این رو خوردن یک لیوان آب آناناس، حاوی حدود ۲۱٫۷ گرم از ترکیبات کربوهیدراتی است که به آن‌ها اشاره شد. این عدد نشان می‌دهد که شما میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را می‌توانید با خوردن آناناس در کنار سایر مزایای آن تأمین کنید و نیازی به دیگر مواد کربوهیدراتی نداشته باشید.

بهبود سیستم ایمنی

یکی از خواص آناناس این است که دارای بروملین، ترکیب مهم برای افزایش سلامت بدن در برابر بسیاری از بیماری‌های شایع و سرماخوردگی‌های رایج است. شما می‌توانید با افزایش میزان مصرف آناناس خود در کنار سایر مواد غذایی مطمئن باشید که با مراقبت‌های لازم به احتمال کمتری مریض خواهید شد. آناناس را به عنوان ترکیب شده در آب میوه‌ها یا برش خورده در کنار مواد غذایی روزانه خود میل کنید. شما با داشتن طعم فوق‌العاده این میوه دیگر به سرماخوردگی فکر نخواهید کرد. سیستم ایمنی قوی‌تر به معنی آسیب کمتر به اندام‌های داخلی و کاهش التهاب در آن‌ها است. این عوارض مهم‌ترین تأثیر بیماری روی بدن انسان است.

بهبود بعد از بیماری

بعد از بیماری بدن انسان توانایی‌های لازم برای بازیابی خود را معمولاً از دست می‌دهد و مدت زمان زیادی لازم است دوباره بتواند خود را احیا کند. ضعیف شدن بدن به معنی کاهش رشد سلولی از جمله گلبول‌های سفید است که خطر دوباره بیماری را افزایش می‌دهد. وجود مقادیر کافی از بروملین در آناناس باعث می‌شود توانایی بدن در بازسازی سلولی و جایگزین کردن بافت‌های از دست رفته افزایش یابد. تحقیقات نشان داده که خوردن آناناس به عنوان بهبود دهنده عوارض ناشی از بعد بیماری کاملاً مفید و اثبات شده است.

  • ۹۹/۰۱/۱۷
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی