آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

دوستداران شکلات با خواندن ادامه این مطلب جشن شادی خواهند گرفت چرا که باید بدانند خوردن شکلات تلخ علاوه بر اینکه هیچ مضرات ندارد باعث افزایش سلامتی بدن بدون چاقی می‌شود. این خاصیت معجزه‌آسای شکلات تلخ به‌واسطه وجود مواد مغذی در آن است؛ اما اگر شکلات تلخ، با مواد دیگر ترکیب شود تضمینی برای سلامتی صد در صد آن وجود ندارد. متخصصان تغذیه پیشنهاد داده‌اند که شکلات‌هایی با درصد شکلات ۷۰ تا ۸۰، کاملاً مفید و ضروری برای بدن هستند. از این رو شما می‌توانید تا حد مجاز ۲۰ تا ۳۰ درصد مواد افزودنی به شکلات در نظر بگیرید تا طعم شکلات تلخ ان چنان اذیتتان نکند.

روی صحبت ما با شکلات تلخ است. دسرهای شکلاتی، مواد غذایی شکلاتی شیرین و دیگر ترکیبات فراوری شده شکلاتی هیچ تضمینی برای خواص سلامتی آن‌ها وجود ندارد و در بسیاری از موارد مصرف مداوم این محصولات باعث چاقی در شما خواهد شد. با این وجود استثناهایی به‌مانند مصرف کاکائو و شکلات تلخ به‌صورت هم‌زمان وجود دارد که باعث افزایش سلامت روانی در افراد می‌شود. در ادامه به خواص شکلات تلخ اشاره خواهیم کرد.

خواص شکلات تلخ

 

خواص شکلات تلخ در مراقبت از آسیب فرابنفش

امواج ماورا بنفش یکی از خطرناک‌ترین امواج خورشیدی است که می‌تواند به مرور زمان باعث شود پوست شما دچار لک و همچنین علائم پیری زودرس شود. شما می‌توانید این علائم را با استفاده از مصرف کردن کرم‌های ضد آفتاب کاهش دهید اما تا چه میزان کرم آفتاب برای شما می‌تواند مؤثر باشد؟ مسلماً مقدار اندک. از این رو شما می‌توانید در کنار کرم ضد آفتاب از خواص شکلات تلخ هم استفاده کنید. چطور این امکان وجود دارد؟

خواص شکلات تلخ به عنوان ضد آفتاب نشئت گرفته از میزان انتی اکسیدان های فراوان موجود در آن است. انتی اکسیدان های شکلات تلخ توسط بدن شما جذب شده و در ارگان‌های مختلف از جمله پوست شروع به کار می‌کنند. یکی از همین ارگان‌ها پوست شما است.

رادیکال‌های آزاد ناشی از تابش امواج فرابنفش روی پوست مشکلاتی که اشاره کردیم را به وجود می‌آورند. تنها راه مبارزه با رادیکال‌های آزاد، بهره‌مندی از مواد انتی اکسیدانی موجود در شکلات تلخ است. از این رو است شما می‌توانید از خواص شکلات تلخ به عنوان یک ضد آفتاب استفاده کنید.

سعی کنید به جای مصرف کردن شکلات شیری و شیرین از خواص شکلات تلخ بهره ببرید و در کنار لذتی که از خوردن آن می‌برید، نگران پوست خود نیز نباشید.

گردش خون کارآمد

یکی از خواص شکلات تلخ این است که حاوی مواد معدنی و مغذی است که می‌تواند گردش خون انسان را تسریع و بهبود ببخشد. متخصصان تغذیه اعلام کرده‌اند که خوردن مداوم و زیاد شکلات تلخ، می‌تواند رگ‌های خونی را تقویت و گردش خون را در بدن تسریع کند. همچنین شکلات تلخ، میزان ترشح بزاق را به عنوان عاملی برای کنترل فشارخون بدن افزایش می‌دهد.

تحقیقات دیگری نشان داده است که خوردن شکلات تلخ، باعث از بین رفتن کلسترول‌های مضر در بدن می‌شود و به‌واسطه آن کلسترول مفید افزایش می‌باید. افزایش کلسترول مفید در بدن باعث کاهش فشارخون و فشار وارد شده بر رگ‌ها می‌گردد؛ اما اگر شما دارای دیابت هستید، قبل از خوردن زیاد شکلات تلخ می‌بایست با پزشک خود مشورت کنید.

خواص شکلات تلخ در کاهش ریزش مو

یکی از دلایل ریزش مو می‌تواند کاهش جریان خون در ریشه‌های مو باشد. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق ناگوار باید بتوانید جریان خون در ریشه موهایتان را زیاد کنید. خواص شکلات تلخ در این است که می‌تواند گردش ریشه‌های مو را افزایش دهد و از این رو ریزش مو را کاهش دهد.

علاوه بر بهبود جریان خون توسط خواص شکلات تلخ، تأمین مواد مغذی ریشه مو نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت شکلات تلخ برای کاهش ریزش مو است. لذا اگر احساس کردید مدتی است که ریزش مو پیدا کردید، سعی کنید از شکلات تلخ بیشتر استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۱)

اگر روی سلامت پوست و مو حساسید شیره انگور رو در رژیم غذایی خودتون جای بدین

خواص شیره انگور بسیار زیاد است و فقط به پوست و مو محدود نمی شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی