آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

گلابی حاوی مقادیر زیادی ویتامین از جمله ویتامین B و C است. علاوه بر وجود ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر کافی موجود در گلابی باعث می‌شود که این میوه دارای خواص مفید برای سلامتی باشد. همچنین گلابی دارای آب فراوان، به عنوان میوه تابستانی، باعث خنکی و شادابی به‌ویژه در کودکان می‌گردد. گلابی نیز به مانند سایر میوه‌ها تا حدودی می‌تواند به صورت فصلی برخی از مشکلات رایج برای سلامتی را رفع کند.

برای دریافت خواص گلابی می‌بایست آن را به صورت خام یا آب میوه میل کنید. توصیه شده است که پوست میوه را به همراه آن بخورید چرا که مقادیر زیادی فیبر در پوست گلابی وجود دارد و بیرون انداختن پوست میوه از ارزش غذایی آن کم می‌کند. در ادامه به بررسی خواص گلابی برای سلامتی، پوست و مو خواهیم پرداخت.

خواص گلابی در دوران بارداری

در مورد خواص گلابی باید این مورد را اضافه کرد که مصرف گلابی برای مادران باردار می‌تواند باعث افزایش سلامتی و همچنین فواید دیگری برای نوزادان شود. مهم‌ترین عامل که خواص گلابی را برای مادران باردار با اهمیت کرده است، وجود فولیک اسید در گلابی است. اسید فولیک برای مادر و همچنین نوزاد به یک اندازه مهم و لازم است. اگر مادر اسید فولیک کافی نداشته باشد دچار کم خونی خواهد شد و جنین ممکن است با مشکلات سلامتی متولد شود.

بر همین اساس توصیه شده است در صورتی که مادر مشکلات سلامتی و سابقه آلرژی به گلابی نداشته باشد، از خواص گلابی نباید غافل شد. در کنار اسید فولیک، ویتامین‌های مختلف و همچنین آنتی اکسیدان هایی که در گلابی وجود دارند به نوزاد و مادر برای رسیدن به سلامت کامل کمک خواهند کرد. 

خواص گلابی

 

مبارزه با سرطان

فیبر موجود در گلابی خواص دیگری از جمله ضد سرطانی بودن را در آن به وجود می‌آورد. بر اساس گزارش‌ها خوردن یک گلابی در روز می‌تواند از بروز سرطان سینه در زنان بالای ۴۰ سال جلوگیری کند. این خواص گلابی برای تمام افراد موثر است و به همین دلیل باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهیم. 

خواص گلابی در بهبود تنفس

فصل گرم که شروع می‌شود اکثر کودکان و بزرگ‌سالان دچار مشکلات تنفسی می‌شوند. یکی از ساده‌ترین روش‌های درمان مشکل تنفسی و تنگی نفس، استفاده کردن از گلابی است. بنابراین اگر در تابستان گلابی داشتید، از خوردن آن غافل نشوید چرا که یکی از مهم‌ترین خواص گلابی، درمان تنگی نفس است.

همچنین در برخی از موارد مشکلات تنفسی شما وابسته به مشکلاتی است که در گلوی شما خانه دارند. خوشبختانه یکی دیگر از خواص گلابی این است که به میزان زیادی می‌تواند گلودرد را تسکین دهد. برای اینکه از این خواص گلابی بتوانید استفاده کنید، توصیه شده است که آب گلابی را به صورت منظم در طول روزهای گرم تابستان میل کنید.

خواص گلابی در جلوگیری از یبوست

به صورت مختصر در قسمت خواص گلابی برای بهبود هضم غذا اشاره کردیم که این میوه می‌تواند بدن شما را از خطر یبوست نجات دهد. اما لازم است بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم. خواص گلابی برای درمان یبوست از وجود ویتامین‌های مختلف و همچنین فیبر غنی شده در آن دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ویتامین ث موجود در گلابی باعث بهبود عملکرد روده‌ها، جلوگیری از التهاب و در نهایت افزایش سرعت دفع شود.

در کنار درمان یبوست با خواص گلابی مشاهده خواهید کرد که جذب مواد مغذی از ترکیب‌های غذایی مختلف در کنار مصرف گلابی افزایش پیدا خواهد کرد تا شما سالم‌تر زندگی کنید.

  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی