آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

قهوه نوشیدنی است که تا چند سال قبل جنبه تجملاتی داشت اما اکنون به یکی از نوشیدنی‌های روزانه و رایج مردم ایران تبدیل شده است. نوشیدنی که اغلب در کافه و کافی‌شاپ‌ها عرضه می‌شود و افراد مقی‌توانند به مانند چای آن را روزانه مصرف کنند. مردم اغلب قهوه را برای رفع خستگی ذهنی، کسب انرژی لازم برای انجام امور روزانه، هوشیاری بیشتر و فعالیت کارآمد سلول‌های مغزی استفاده می‌کنند. همچنین قهوه در درمان بیماری‌های شایعی به مانند سنگ صفرا، دیابت نوع دو، سرطان دستگاه گوارشی، ریه و پستان نیز می‌تواند مفید باشد. سایر مواردی که از قهوه به عنوان بهبود دهنده استفاده شده است، سردرد، فشار خون پایین، چاقی و همچنین اختلالات بیش فعالی است.

آنچه که ما با عنوان قهوه در کل مقاله به آن اشاره می‌کنیم، دم شده قهوه به صورت یک فنجان قـهوه اسپرسو است که معمولاً ۳۰ میلی‌لیتر است. و در ادامه به خواص قهوه اشاره خواهیم کرد.

خواص قهوه

 

خواص قهوه در هماهنگی عضلات و اعصاب

هماهنگ بودن اعصاب و عضلات نعمتی است که همه ما دوست داریم از آن بهره‌مند شویم. اگر می‌خواهید میان عضلات و اعصاب خود هماهنگی به وجود آورید، از خواص قهوه استفاده کنید. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده توسط دانشگاه‌های آمریکایی و مقاله‌های منتشر شده در مورد خواص قهوه، مشخص شده است که کافئین موجود در قهوه خاصیت زیادی برای برقراری ارتباط مؤثر میان اعصاب و عضلات دارد.

خواص قهوه در کاهش پف چشم

برای به دست آوردن خواص قهوه لازم نیست که حتماً آن را سر بکشید، گاهی کشیدن مقداری قهوه دم شده زیر چشم‌هایتان هم می‌تواند به شما احساس آرامش بخشی بدهد. بر اساس مطالعات انجام شده روی خواص و ترکیبات قهوه، مشخص شد که کشیدن و ماساژ دادن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای قهوه حاوی کافئین کافی زیر پوست چشم باعث تسکین چشم و کاهش پف زیر چشم خواهد شد.

کم کردن خطر دیابت نوع ۲

بنا به برخی دلایل، میزان ابتلا به دیابت نوع ۲ در کسانی‌ که قهوه مصرف می‌کنند، به طور چشمگیری پایین است. مطالعات نشان می‌دهد ریسک ابتلا به این بیماری در افرادی که بیشترین میزان قهوه را مصرف می‌کنند، ۲۳ تا ۵۰ درصد کمتر است.

خواص قهوه در محافظت از کبد

اگر سال‌های سال است که به سلامتی کبد خود فکر نمی‌کنید، مسلماً کبد شما آسیب دیده است. اما هنوز هم دیر نشده و می‌توانید با استفاده از قهوه، به کبد خود برای رسیدن به سلامتی کمک کنید. بر اساس مشاهدات علمی که روی قهوه در سال ۲۰۱۶ انجام شده است، محققان دریافتند که با مصرف کردن روزانه دو فنجان قهوه، به میزان ۴۴ درصد، خطر ابتلا به سیروز کبدی کاهش پیدا می‌کند.

  • ۹۸/۱۲/۲۸
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی