آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند زادگاه تمر هندی هندوستان است، این گیاه در افریقا برای اولین بار کشت و برداشت شده است. نام های مختلفی به تمر هندی اختصاص داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌تواند به ایملی، تین تیدی، تتول و همچنین والن پولی اشاره کرد.

این گیاه که در مناطق گرم کشت می‌شود از جمله گیاهان دسته باقلا است. امروزه بیشتر تمرهای هندی دنیا را کشورهایی همانند هندوستان و سریلانکا تولید می‌کنند. این گیاه، دارای میوه خوشمزه‌ای با همین اسم است. از میوه تمر هندی برای درست کردن انواع ترشی‌ها و غذاها استفاده می‌شود.

همچنین تمر هندی به شکل ادویه نیز به غذاهای زیادی می‌تواند اضافه شود. طعم تمر هندی در سرتاسر جهان ترش است. پس انتظار نداشته باشید روزی تمر هندی شیرین بخورید.

خواص تمر هندی به قدری زیاد است که لازم دانستیم ابتدا در مورد ارزش غذایی آن با هم صبحت کنیم.

خواص تمر هندی

 

تمر هندی و درمان سلولیت

سلولیت چیست؟ سلولیت به شکلی از پوست گفته می‌شود که در آن چربی‌های زیر پوست حالت سفت و زمختی به خود می‌گیرند. این چربی‌ها عموماً در نواحی پشت ران و بازو دیده می‌شود. برای از بین بردن سلولیت ها انجام دادن عمل‌های جراحی و استفاده کردن از داروهای مختلف ساده‌ترین راه است. اما جالب است بدانید که یکی از خواص تمر هندی، بهبود دادن سلولیت های شما است.

ماسک تهیه شده از عصاره تمر هندی به مقدار دو قاشق، ۱ قاشق چای‌خوری شکر، ۱ قاشق چای‌خوری ابلیمو و همچنین نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین همان معجزه‌ای است که می‌تواند به شما در درمان سلولیت کمک کند. خمیر به دست آمده را روی پوست خود بکشید. بعد از چند دقیقه می‌توانید با آب گرم صورت خودتان را بشورید.

خواص تمر هندی در مرطوب سازی پوست

تمر هندی دارای خواص سلامتی فراوانی است اما در این میان استفاده کردن از خواص تمر هندی برای مرطوب کردن پوست در فصل‌های سرما می‌تواند یکی از پرکاربردترین خواص آن باشد. پوست خشک در فصل سرما به شدت آسیب پذیر است و خشکی پوست می‌تواند منجر به ترک‌های پوستی شود. به همین دلیل اگر شما پوست خشکی دارید همیشه آن را در فصل‌های سرد مرطوب نگه دارید.

برای مرطوب کردن پوست، ۱۵ گرم پالپ تمر هندی را به همراه دو قاشق چای‌خوری چای سبز ترکیب کنید. برای ترکیب کردن اجازه دهید که ۱۵ گرم تمر هندی درون آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه جوش بخورد. حال ۲ قاشق چای‌خوری به آن چای سبز اضافه کنید. اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر برای داشتن خواص تمر هندی بیشتر، محلول روی گاز باقی بماند. اکنون مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید.

خواص ضد پیری تمر هندی

آیا شما دوست دارید که پوستتان هیچ وقت پیر نشود؟ مگر کسی هست که این خواسته را نداشته باشد؟ اما متأسفانه تاکنون کسی نتوانسته است در برابر پیر شدن پوست مقاومت کند. تنها شما می‌توانید زمان پیر شدن پوست خودتان را با استفاده از خواص تمر هندی به تعویق بیندازید. تمر هندی دارای مقدار فراوانی انتی اکسیدان، فیبر و همچنین انواع ویتامین‌ها است.

تمر هندی و کاهش ریزش مو

تمر هندی غنی از مواد انتی اکسیدانی و همچنین ویتامین‌های مختلف است که جریان خون در سطح زیر موهایتان را افزایش می‌دهد. به این ترتیب جای هیچ تعجبی ندارد که تمر هندی بتواند خواص سلامتی برای مو داشته باشد. برای درست کردن ماسک مو تمر هندی، ۱۵ گرم تمر هندی را در آب گرم خیس کنید و سپس آن را صاف کنید. آب مخلوط تمر هندی و آب جوش را به سرتان بکشید و آن را با استفاده از حوله‌ای روی سرتان گرم نگه دارید.

  • ۹۸/۱۲/۲۸
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی