آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

آیا می‌دانید کبد ما چه وظیفه مهم و حیاتی‌ای را بر عهده دارد؟ وظیفه کبد تمیز کردن خون بدن از مواد سمی و هر چیز ناخواسته دیگری است که در خون وجود دارد. در حقیقت کبد این کار را دائما انجام می‌دهد بدون اینکه ما متوجه آن باشیم. گاهی اوقات مشکلاتی برای کبد رخ می‌دهد و متاسفانه این مشکلات، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی دیگری خواهند شد. شایعترین این مشکلات، سندروم کبد چرب است. همانطور که از نام این بیماری پیداست، زمانی بدن دچار آن می‌شود که کبد شروع به جمع آوری رسوبات چربی کرده باشد. این سندروم باعث ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی کبد شما می‌شود که علائم کبد چرب نیز متفاوت خواهد بود.

علائم کبد چرب

 

رنگ تیره ادرار

رنگ تیره ادرار یکی از علائم کبد چرب است. همانطور که در قسمت‌های بالاتر هم گفتیم، وظیفه اصلی کبد تمیز کردن خون بدن از مواد سمی و هر چیز ناخواسته دیگری است که در خون وجود دارد. وقتی که شما به سندروم کبد چرب مبتلا می‌شوید، فعالیت اصلی کبد دچار اختلال می‌شود. این به این معناست که کبد به خوبی نمی‌تواند سموم خطرناک را از خون پاک کند. در این حالت این سموم از طریق ادرار شما از بدنتان دفع خواهند شد. به همین دلیل، رنگ ادرار کسانی که به سندروم کبد چرب مبتلا هستند، نسبت به افراد عادی کمی تیره‌تر است.

دل درد داشتن

دردهای شکمی اغلب یک نشانگر قوی برای مبتلا بودن به بیماری‌های کبدی و از علائم کبد چرب هستند، که این بیماری‌ها شامل سندرم کبد چرب نیز می‌شوند. این دردهای شکمی معمولا در قسمت بالایی و سمت راست شکم شما حس می‌شوند که دلیل آن‌ها عموما خونریزی از کبد است. این مسئله به خودی خود منجر به استفراغ کردن و دیده شدن خون در استفراغ خواهد شد. حتی ممکن است در این حالت در مدفوع خود نیز کمی خون مشاهده کنید.

چاق شدن

یکی از علائم کبد چرب داشتن شکمی بزرگتر از حد معمول است. برای داشتن کبد چرب حتما ضروری نیست که فرد چاق باشد، اما داشتن این وضعیت احتمالا منجر به افزایش وزن فرد خواهد شد. دلیل این مسئله این است که این سندروم فعالیت طبیعی کبد را دچار اختلال می‌کند که این مشکل نیز به خودی خود منجر به کاهش کیفیت خون بدن می‌شود. وقتی که کیفیت خون کاهش پیدا کند، بدن شما به مواد غذایی بیشتری برای جبران این وضعیت نیاز دارد.

متورم شدن شکم

ممکن است متوجه بشوید که شکم شما کمی ورم کرده است و مایعاتی در آن جمع شده‌اند. این نشانه یکی از قوی‌ترین نشانه‌ها مبتلا شدن به بیماری‌های کبدی از جمله کبد چرب است. وقتی مایعات زیادی در شکم شما جمع بشود، به اعضای داخلی بدن فشار وارد می‌شود. به همین دلیل ممکن است که در این شرایط حتی نفس کشیدن هم برای شما سخت‌تر از حالت عادی بشود. علاوه بر این، بخشی از آب اضافی موجود در بدن نیز به دلیل نیروی جاذبه، به سمت پاها و انگشتان شما کشیده می‌شود.

 

 

  • ۹۸/۱۲/۲۶
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی