آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

نان سیر نوعی نان دارای سیر و روغن زیتون و کره است. این نان معمولاً به صورت باگت درست می‌شود. این نان با انواع مختلفی از پنیر مانند چدار، موتزارلا یا فتا مصرف شده و در برخی از رستورانها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

 

مواد لازم

1 عدد نان باگت

سیر به مقدار دلخواه

روغن زیتون

طرز تهیه نان سیر

 

دستور العمل‌

همانطور که در قسمت‌های بالاتر هم ذکر کردیم، بهترین نان برای درست کردن نان سیر، نان باگت یا همان نان فرانسوی است. اما اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از یک نان بلند و نازک دیگر شبیه به نان باگت نیز استفاده کنید که قطر آن برای درست کردن نان سیر مناسب باشد.

روغن زیتون را داخل یک کاسه کوچک بریزید. سپس حبه‌های سیر را با استفاده از دستگاه سیر له کن، کاملا له کنید. بعد سیر له شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط بشوند. سپس برای مدت چند دقیقه مخلوط را کنار بگذارید.

در این مرحله باید نان باگت را روی یک تخته برش قرار بدهید و آن را به شکل مورب برش بدهید. قطر هرکدام از تکه‌هایی که برش میدهید باید 2 الی 3 سانتی متر باشد. اما یادتان باشد که نباید این تکه‌ها را کامل برش بدهید تا از هم جدا بشوند، بلکه باید به هم پیوسته باشند.

حالا با استفاده از یک برس مخصوص آشپزی، مخلوط سیر و روغن زیتون و را لا به لای این برش‌های بمالید. مقداری از مخلوط را هم روی سطح نان بمالید.

نان سیر را داخل یک تکه بزرگ فویل آلومینیومی بپیچید، به شکلی که تمام قسمت‌های آن را خوب بپوشاند. دو سر آن را نیز ببندید. سپس آن را روی یک سینی فر قرار بدهید و سینی را داخل فر یا اجاق توستر بگذارید.

بعد نان سیر را برای مدت 10 دقیقه، با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت خوب بپزید تا رنگ آن کمی قهوه‌ای بشود. سپس نان را از داخل فر بیرون بیاورید.

به آرامی نان سیر را از داخل فویل بیرون بیاورید، برش‌های نان را دوباره برش بدهید تا از به طور کامل از هم جدا بشوند، و سپس نان سیر را همراه با غذای مورد نظر خود سرو کنید.

  • ۹۸/۱۱/۲۶
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی