آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

گلودرد به درد یا سوزش گلو می‌گویند. گلودرد یکی از نشانه‌های بیماری شایع است و معمولاً به دلیل فارنژیت (التهاب گلو) اتفاق می‌افتد، و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از تروما و دیفتری باشد. گلودرد می‌تواند خفیف یا شدید باشد.

 

داروهایی مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و استامینوفن می‌توانند به تسکین درد کمک کنند. استروئیدها نیز در این زمینه مفید هستند. کلینیک میو توصیه می‌کند که قرقره آب ولرم و نمک رقیق شده انجام شود و از آلودگی هوا دوری شود.

 

در آمریکا هر ساله ۲٫۴ میلیون نفر به دلیل گلودرد به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند.

 

درمان گلودرد

 

درمان گلودرد با غرغره آب‌نمک

ساده‌ترین درمان گلودرد که از کودکی به یاد داریم، غرغره کردن آب‌نمک است. آب‌نمک یکی از مؤثرترین روش‌های درمان گلودرد است. نمک با بیرون کشیدن آب از بافت های گلو به کاهش یافتن التهاب کمک زیادی می‌کند. همچنین به طور ناخواسته مقدار زیادی از عوامل به وجود آورنده التهاب را ریشه‌کن می‌کند.

برای درمان گلودرد با استفاده از آب‌نمک، یک قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. حال ترکیب به دست آمده را هم بزنید تا یک دست شود. اکنون محلول را به مقدار مناسب در دهان بریزید و از ته گلو آن را غرغره کنید. نگه داشتن آب‌نمک به مدت ۳۰ ثانیه توصیه شده است.

به طور خلاصه، غرغره کردن آب‌نمک کمک زیادی به کاهش التهاب‌ها و همچنین درمان گلودرد خواهد کرد. از آن غافل نشوید.

 

سوپ، دوای گلودرد

اولین کاری که مادرتان با شروع گلودردتان انجام می‌دهد، درست کردن سوپ است. سوپ مرغ یکی از قدیمی‌ترین روش های درمان گلودرد است. سوپ به شکل آبکی است و در خود مواد مغذی فراوانی دارد که بدن شما از آن‌ها برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن گلودرد کمک می‌گیرد.

در سوپ خودتان برخلاف آنچه که دوست دارید، سیر اضافه کنید. افزودن سیر به غذا در هنگام گلودرد باعث خواهد شد تا آنتی اکسیدان بیشتری به سلول های دفاعی بدن برسد و آن‌ها عملکرد مناسب‌تری داشته باشند. سوپ های آماده نیز تاثیر مشابه هر چند کمتر در بهبود گلودرد دارند.

 

به طور خلاصه باید گفت که سوپ غذایی ساده و دردسترس است که به شما توصیه می‌شود برای بهبود گلودرد و درمان از آن استفاده کنید.

 

درمان با مرزنگوش

دم‌نوش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن برای درمان گلودرد استفاده کنید. مرزنگوش دم‌نوش دیگری است که ما به شما برای درمان گلودرد توصیه می‌کنیم. یک قاشق چای خوری مرزنگوش را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید تا ده دقیقه ترکیب دم بکشد. اکنون دم‌نوش را از صافی عبور دهید. برای خوش طعم شدن دم‌نوش مقدار عسل و همچنین آب لیمو می‌توانید اضافه کنید.

  • ۹۸/۱۰/۲۹
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی