آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۱
  • ۰

پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه به‌شمار می‌رود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذاهای هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌دهد.

ریشه خشک‌شده و آسیاب‌شده آن به تنهایی یا مخلوط با دیگر ادویه‌ها در ایران، پاکستان و هند مصرف زیادی دارد. از برگ‌های آن در بعضی مناطق آسیا به صورت دُلمه نیز استفاده می‌کنند. هرچند زردچوبه به عنوان طعم‌دهنده از مواد اصلی ادویه‌ها است، اما از آن به عنوان رنگ غذایی نیز در پاره‌ای از مناطق استفاده می‌کنند.

 

خواص زردچوبه با آب گرم

 

خواص زردچوبه با آب گرم برای کبد

وظیفه کبد این است که در بدن با تولید آنزیم‌های مختلف و تصفیه خون به رشد سلولی و دیگر اعمال حیاتی کمک کند. زمانی که زردچوبه مصرف می‌کنید به صورت طبیعی میزان ترشح آنزیم‌ها و همچنین کیفیت تصفیه خون در کبد افزایش پیدا می‌کند.

 

به همین دلیل است که با خوردن زردچوبه بروز مشکلات کبدی همانند سیروز، هپاتیت و زردی می‌تواند با درصد بالایی کاهش یابد.

 

 

خواص زردچوبه با آب گرم و چربی سوزی

اگر می‌خواهید زندگی سالم‌تری داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم که مصرف روغن و همچنین سطح کلسترول مضر خون خودتان را کاهش دهید. بالا بودن سطح کلسترول نشان ساده‌ای از بروز مشکلات حاد دیگر است. از جمله مشکلات افزایش کلسترول مضر خون می‌توان به گرفتگی عروق و در نهایت افزایش فشار خون و انواع سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد.

زردچوبه به عنوان عامل پیشگیری کننده از افزایش کلسترول مضر خون به شما کمک خواهد کرد. متأسفانه زردچوبه نمی‌تواند جایگزینی برای قرص‌های چربی خون شما شود و می‌بایست آن را در کنار درمان‌های غذایی و به توصیه پزشک مصرف کنید.

 

درمان مشکلات معده

این ادویه با دارا بودن کورکومین موجب درمان معده درد، زخم معده ، یبوست و سندرم روده تحریک پذیر می شود. علاوه بر این ها این ماده طبیعی تاثیر خوبی بر بهبود هضم غذا دارد.

 

فواید زردچوبه برای بارداری خانم ها

  • اثر آرامش بخش بر عضله رحم
  • مفید در تشکیل اندام های جنسی جنین مانند ریه ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن زن باردار در برابر عفونت ها
  • درمان یبوست زنان حامله
  • کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت بارداری
  • ۹۸/۱۰/۲۴
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی