آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

آشپزی و خواص خوراکی‌ها

بهترین دستور پخت و خواص خوراکی‌ها

  • ۰
  • ۰

خشکی دهان که ما از آن صحبت می‌کنیم نام علمی‌تری به عنوان زروستومی دارد. زمانی که شما به پزشک مراجعه می‌کنید علت خشکی دهان شما توسط او بر اساس شرح حالی که از خودتان می‌دهید کشف می‌شود. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم، که علت خشکی دهان می‌تواند توسط خود شما هم کشف شود.

به جز مواردی که علت خشکی دهان ناشی از عارضه دیگری است در باقی موارد با تغییر در سبک زندگی می‌توانید آن را مهار کنید. خشکی دهان در بیشتر افرادی که دارو مصرف می‌کنند یا اینکه در طول زندگی دچار استرس زیادی شده باشند بسیار شایع است.

 

خوردن آب زیاد

علت خشکی دهان هرچه باشد خوردن آب بیشتر می‌تواند به بهبود وضعیت خشکی دهان کمک زیاد کند. بنابراین از یک بطری آب در کنار دست خودتان به هنگام کار کردن و استراحت استفاده کنید تا درصد آب در بدن خودتان را افزایش دهید.

درمان خشکی دهان

 

شکلات‌های رژیمی

خوردن شکلات‌های رژیمی از دیگر ساده‌ترین روش‌های درمان خشکی دهان است. در کیف خود همیشه شکلات رژیمی داشته باشید. این شکلات‌ها دارای قند و چربی کمی هستند که نه تنها مصرف قند شما بلکه مقدار خشک شدن دهانتان را به شدت کاهش می‌دهند.

 

لیموترش درمان خشکی دهان

۱۲۰ گرم شکر را در ۶۰ میلی‌لیتر آب لیمو به همراه ۳۶۰ میلی‌لیتر به شرح زیر ترکیب کنید:

  • شکر و آب را به نسبت‌های مساوی بجوشانید.
  • لیمو را با یک پوسته نازک از آن داخل آب جوشانده شده و شکر حل شده داخل آن بفشارید.
  • حال می‌توانید آن را میل کنید.

این محلول می‌تواند به مقدار زیادی خشکی دهان شما را برطرف کند.

 

جمع بندی

خشکی دهان یک بیماری نیست اما می‌تواند نشان از بیماری‌های دیگر باشد. بهترین راه برای کاهش خشکی دهان استفاده کردن از آب فراوان در طول روز است. در صورتیکه علیرغم خوردن آب فراوان هنوز احساس خشکی دهان شما را اذیت کرد، لازم است به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است خشکی دهان نشانه‌ای از بیماری دیگر باشد.

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • حامد فردوسی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی